Fallabda
2022. augusztus 25. írta: Szkladányi András

Fallabda

A program célja a jól ismert squash játék modellezése, ahol a feladat most egy tetszőlegesen elhelyezhető célpont eltalálása. A téglatest alakú szimulációs térben mozgó apró, tömör labda meghatározott ütközési számmal pattan vissza a falakról és a talajról. Figyelembe vesszük a közegellenállási és a felhajtóerőt, illetve a talajon a súrlódást. Elhanyagoljuk azonban a labda repülés közbeni forgását és a pillanatszerűnek tekintett ütközések során a súrlódási erőt. Változtatható a labda kezdőhelyzete, kezdősebessége, mérete, sűrűsége, a talajjal és a falakkal történő ütközések során a merőleges sebességkomponens változását meghatározó ütközési szám, és a talajjal való kölcsönhatást jellemző gördülési súrlódási együttható.

squash.bmp

Kiegészítésként, a térbeli szimuláció mellett lehetőség van a jóval egyszerűbb, síkbeli pályán való gyakorlásra is. Itt például törekedhetünk arra, hogy minél több fallal való ütközés után találjuk el a célpontot.

A tömörített program a következő linkről tölthető le:

https://www.dropbox.com/s/5bz13omk6stk9fl/fallabda3D.zip?dl=0

A bejegyzés trackback címe:

https://szkladanyi.blog.hu/api/trackback/id/tr8117915881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása