A program célja a jól ismert squash játék modellezése, ahol a feladat most egy tetszőlegesen elhelyezhető célpont eltalálása. A téglatest alakú szimulációs térben mozgó apró, tömör labda meghatározott ütközési számmal pattan vissza a falakról és a talajról. Figyelembe vesszük a közegellenállási és a felhajtóerőt, illetve a talajon a súrlódást. Elhanyagoljuk azonban a labda repülés közbeni forgását és a pillanatszerűnek tekintett ütközések során a súrlódási erőt. Változtatható a labda kezdőhelyzete, kezdősebessége, mérete, sűrűsége, a talajjal és a falakkal történő ütközések során a merőleges sebességkomponens változását meghatározó ütközési szám, és a talajjal való kölcsönhatást jellemző gördülési súrlódási együttható.
Kiegészítésként, a térbeli szimuláció mellett lehetőség van a jóval egyszerűbb, síkbeli pályán való gyakorlásra is. Itt például törekedhetünk arra, hogy minél több fallal való ütközés után találjuk el a célpontot.
A tömörített program a következő linkről tölthető le:
https://www.dropbox.com/s/5bz13omk6stk9fl/fallabda3D.zip?dl=0